min farmor är två år yngre än mig.

Var på hemmet och hälsade på farmor igår. Hon var ganska pigg faktiskt och väldigt pratglad och flummig, som på gamla dar! Hon mindes dock inte vem jag var, men när jag sa att jag är Sara, då tog hon min hand, log och sa "men det är klart att du är min Sara". Men hon glömde det lika fort.
Fast hon var rätt rolig ändå.
Min farmor hör väldigt dåligt, för hon var med om en "telefonolycka" när hon jobbade som telefonist, så hon är döv i ena örat sen dess.
~
Mamma: Vilket öra är det du är döv i nu igen?
Farmor: Båda! trolololol.
~
Mamma: Tror du Sara har någon fästman då?
Farmor: Ja det har hon. Det vet jag att hon har, vet inte du det?.. Nej det är klart, hon har säkert inte berättat det för dig.
~
Mamma: Hur gammal är du nu då?
Farmor: Det vetti sjutton, hmm, är jag äldre än 40?
Mamma: Oh ja, din son är ju snart 50 år.
Farmor: VA?!
Mamma: Du fyllde 90 år härromdan.
Farmor: 90?!?!?! VA?! ÄR DU DUM?! Nej jag är inte 90.. jag är 19!
~
Hahaha, så jag har en farmor som är två år yngre än mig!
Jag filmade dessutom detta, men det är av privat bruk.
Farmor tyckte att min ring var väldigt festlig så jag lät henne testa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback