we are young

Sjukt hur en så bra låt kan påminna om en så stor idiot.
 
 

Två dagar kvar!

Hej. Haft fullt upp nu så har inte kunnat blogga. Men den senaste veckan har jag köpt en jävla massa. Fullt med smink och nagellack, parfym, kläder, skor, bikinis, alkohol och presenter till dem där hemma. Och jag är inte ens klar än. Ska köpa lite bosniska öl senare. Och massa cigaretter. Och imorgon då det är sista dagen här så ska vi kanske bada i Sana (floden som strömmar genom stan) och sen på kvällen blir det chill hos Audry då vi ska doppa jordgubbar o annat i smält choklad :) Men känns skönt att snart få komma hem. Saknar Sverige så jävla mycket! Så underbart land det är! Ska aldrig mer klaga på dåligt väder hemma för denna värmen har vart en PLÅGA!!!! Jag saknar dessutom mina föräldrar, min pojkvän och faktiskt min lillebror haha! Har riktigt nice presenter till dem som jag VET dem kommer gilla! Det första jag ska göra när jag kommit hem är att åka till min älskling och gosa sönder honom!! Saknar hans kyssar så jävla mycket med. Ja, mamma jag vet att du läser min blogg men jag skriver så ändå:D Sen ska jag tvinga min pojkvän gå o köpa kebab med mig. Och spela lol-match. Annars blir det förhoppningsvis bara mys! Gah inte långt kvar :D

Vad händer i Sanski Most?

Kortfattat vad som hänt den senaste vecka. Och saker som vi planerat in :) Fredag - utgång på camel med volontärer från eminas jobb. Lördag - besök hos eminas moster med fika. chill och solning vid poolen och på kvällen åt vi ute. Söndag - chilldag. promenerade i stan på kvällen och åt ute. sen hyrde vi film. Måndag - Shoppade loss med amanda. köpte massa fint. åt god mat på stari hotel. på kvällen tränade jag step/aerobic med emina. Tisdag - chilldag. amanda färgade håret. gick ut och åt min favorit på Emirs grill. Idag (onsdag) - chillade o solade vid poolen hela dan. brände mig överallt. åt god mat på VF. och hyrde film. Torsdag - åka till en större stad, "Banja Luka" och shoppa. Fredag - träffa Eminas pojkvän. Gå en runda på stan. ta fler hål i öronen. på kvällen utgång på camel. Lördag - utflykt till vattenfallet Bliha. Söndag - chilla vid poolen. Måndag - chilla vid poolen. Tisdag & Onsdag - sista shoppingturer. + kanske göra dye dip i håret. Torsdag - mys. Fredag - hem :)

Onsdag!

Hej! Idag var vi ju på marknad. Var en mysig liten marknad. Såg massa intressant jag fundera på att köpa men den marknaden är varje måndag, onsdag och fredag så det är ju ingen brådska. Har vart ute hela dan idag med så jag är lika trött som igår. Men idag var det mycket varmare så jag har haft problem med huvudvärk. Men dricker vatten så ofta jag kan. Och eftersom det var så varmt idag så tog vi alla på oss varsin kort klänning. Men alla invånare här var klädda i långarmat, långbyxor, stumpor, jympaskor m.m. även om det var 25 grader. Enligt Emina så är detta fortfarande som vår för bosnier så dem kollade asmycket på oss som vi var galna som gick i klänning nu! Men det var inget man brydde sig om precis. Idag har jag ätit någon slags varm bullaktigt sak med ost i och en soppa. Det var jättegott. Sjukt gott! Bullens ost smakade lite som fetaost faktiskt, antar det var därför jag blev så glad i den haha. Men nu orkar jag inte skriva mer. Jobbigt via mobil. Ciao!

Tisdag!

Hej. Idag har vi varit med Emina på hennes jobb en liten stund. Sen kollade vi på en kör som sjöng bosniska låtar. Vi fick sångtexten så vi sjöng t.o.m med! haha Sen tog vi varsin kaffe på ett hotell, och gått runt i stan. Jag köpte en liten god parfym av naomi campbell. Lite sminkgrejer och solkräm. Sen satte vi oss på In Caffe(ett matställe) och åt. Jag tog Margarita-pizza. Riktigt gott! Sen gick vi runt i ytterligare affärer, köpte en cool sak åt min pojkvän hehe. Sen gick vi hem till Audrey, en fransk kollega till Emina. Och nu sitter vi hos Emina. Jag är sjukt slö, jättetrött. Vill bara sova.. Men imorgon är det marknad som gäller!

Måndag - ankomst, Sanski Most

Hej. Är nere i Sanski Most, Bosnien. Och tänkte att jag skulle blogga lite om vad som händer och så. Flygresan igår gick mycket bra. Jag vart så flygrädd innan eftersom jag inte flygit tidigare. Men jag tyckte det var riktigt häftigt faktiskt! Hade inga problem med öronen eller något, att de slog lock osv. Vi var i Kroatien vid halv fem ungefär och då blev vi upphämtade av Emina och hennes farbror som är taxichaufför. Vi åkte till mc donalds direkt och åt lite. Sen tog bilresan ungefär 3 timmar över till Bosnien. Vi blev dessutom bjuda på kaffe av Eminas farbror vid en kaffebar. Var hemma hos Emina vid åtta-tiden, då packade vi upp lite lätt sen begav vi oss ut i själva samhället där hon bor. Handlade lite snacks och frukost, plus att vi gick till ett kvällsbageri och köpte bröd och bakelse. SKITbilligt. Sen satt vi hos Emina och snackade hela kvällen.