cross the sky

Hejsan.
Idag har jag inte mått bra alls, varken fysiskt eller psykiskt.
Hatar såna dagar när allt bara krockar!
Är genomförkyld och haft irriterande huvudvärk i flera dagar.
Men nu känns det bättre. Hoppas jag kan hinna bli frisk till helgen för då ska jag på tjejkväll hos Carro.
Sen så klart mysa en massa med min älskling.
Nu dock, ska jag krypa ner i sängen och kolla på ännu ett nytt avsnitt av Cougar town.
~
Det var förresten en mycket fin himmel ikväll.

mitt hjärta

Kan inte fatta att det redan har gått 8 månader sen hon lämnade oss.
Alltså det går inte en dag utan att jag tänker på henne och föreställer henne framför mig.
Ibland drömmer jag fortfarande om henne.
Gud, vad jag saknar henne, ni förstår inte!

lyxsmörgås!


härlig promenad

Riktigt skönt att vara ute en sväng!
Man behövde inte vinterjacka iallafall!
Alltså jag har klagat rätt mycket detta vinterhalvåret
att jag vill att Sverige ska vara som Californien ungefär.
Alltid varmt och skönt. Alltid sommar typ.
Men nu när jag tänker efter så är jag rätt nöjd.
För det är så härligt med våren, när snön smälter och det grönskar.
Så Sveriges årstider är inte så pjåkiga iallafall.
~
Tänkte förresten bjuda på lite ovanliga bilder jag tog ute idag.

vårtecken!

hittade lite snödroppar bakom vårat garage :)

world of warcraft - art

Hej! Idag är det en riktig seriedag för mig! Eller kväll blir det nog egentligen.
Det har kommit ut nya avsnitt av How i met your mother, Pretty little liars och Two and a half men.
Och två avsnitt av Cougar town som jag helt och håller har missat!
Har väntat skitlänge på att den nya säsongen ska börja!!!
Men som sagt, detta får jag titta på ikväll.
För nu tänkte jag strax gå en promenad i det härliga vädret och fota lite fler naturfoton!
Btw, jag leker inte bara fotograf i verkliga livet, utan också i world of warcraft :>

vårtecken

Var ute och fotade lite nyss, innan solen gick ner.
Härligt, våren är på väg!
Nu ska jag packa väskan och dra mig till Robin! :*

fina farmor

Idag ska jag hälsa på min älskade farmor!
Finare människa finns verkligen inte.
Det är bara synd att hon är så gammal och dement som hon är.
Men jag hoppas att hon idag kan känna igen mig iallafall lite.
För hon har alltid varit det käraste för mig och kommer alltid att vara.
Puss på dig farmor, denna låt är till dig!
~

utanför mitt fönster

Var riktigt fint väder ute idag!
Känns som att våren är på väg nu, så jag hoppas inte det blir mer snö!
Tänkte tagit mig en promenad i det finare vädret,
men så kom jag och tänka på den där vargen som härjar här i skogarna!
Haha nej, jag fick lite annat att göra och glömde helt bort promenaden.
~
Men jag och Amanda bokade iallafall en resa till Kroatien tillsammans!
Vi flyger till kroatien den 4e juni och tar därifrån taxi till Sanski Most i Bosnien,
där Emina bor och så ska vi vara hos henne ända till den 22 juni!
Kommer bli helt awesome! :D Är ju så jävla varmt och skönt där nere har man ju hört.
Och kul att få träffa sin saknade lilla Eminci med :)
Sen är det ju alltid kul att komma utomlands! Jag som bara varit i Tyskland och Danmark hehe.
Har ju aldrig flygt flygplan heller så det kommer både bli nervöst och kul haha.
~

underbart fin låt


välsmakande viner

~
Min pappa köpte hem lite godsaker till mig idag.
Så jag tar väl och sparar detta till något bra tillfälle, om jag inte tar mig ett litet glas redan ikväll.
Ecologica Berlina är ju mitt favoritvin men detta var Ecologica Torrontés Chardonnay.
Det är lite mer alkohol i men mycket mindre sockerhalt.
Den är dessutom torr och ger en blommig smak med inslag av fläder, gråpäron och citrus.
Och sen så klart den förträffliga Guntrum Riesling som Caroline tipsat mig om.
Halvtorr, druvig smak med inslag av päron, citrus och honung.
Gottigott!

varg!

NYHETER P4 BLEKINGE
En varg har observerats i närheten av Blekinge.
I går såg en kvinna vargen i närheten av Grisbäck vid gränsen mellan Blekinge och Kalmar län.
~
Jag bor vid Grisbäck så hur coolt är inte detta då?!
Visst kan det bara vara så att det var en förymd siberian husky eller liknande.
Men jag tror nu stenhårt på att det var en varg/varulv från Twilight.
För den ska tydligen ha varit större än vanligt!
Oh yeah!



Vackra djur är dem allt!

in love, sickness and no internet!

Hej!
Idag har mitt internet inte funkat alls som det ska. Har ingen aning varför heller.
Men nu har jag fått igång det igen.
Har väl inte klagat så mycket ändå, för jag och pappa har kollat på film
och min älskade serie Lark Rise To Candleford.
Han gillar den lika mycket som jag ^^
~
Och varför jag inte bloggat de senaste dagarna är just för jag har legat magsjuk.
I måndags började jag spy som bara den. Usch fy och blä!
Har inte spytt på flera år och jag verkligen hatar det!
Men idag mår jag helt okej, bara väldigt utmattad efter att inte fått någon som helst sömn natten till igår.
~
Och på tal om igår, så hade jag och min pojkvän varit ihop i en månad! WOHO!
Haha, nu är ju inte jag sån som skriver ut sånt på facebook
om hur många månader man har varit tillsammans och så vidare.
Tycker det är relativt överflödigt faktiskt.
Men här kan jag skriva om det, eftersom jag gärna vill skriva av mig
om hur underbar min pojkvän verkligen är!
Jag är så glad att jag har träffat honom. Han är den finaste, mest snällaste kille jag nånsin mött!
Och han är inte så där "översnäll" och mesig utan han är exakt lika awesome och ball som jag!
Dessutom lika mycket spelnörd och vi är så lika på nåt sätt.
Det känns för mig iallafall helt rätt. Och han är precis vad jag behöver just nu!
För efter en idiot till kille jag har haft innan,
så har Robin bevisat att det även finns dem som man kan lita på!
Haha, jag känner mig alltid lika töntig när jag skriver om kärlek men detta är iallafall vad jag känner.
Hoppas bara att han inte sårar mig nu.
För då knäcker jag hans näsben och krossar jag hans juveler.

ny choklad.

Titta, Emina! Vi har fått en ny choklad till Sverige!

mysig middag med baby

Lagade marinerad fläskfilé med potatisgratäng till min sötnos ikväll.
mysilimys :)

banan- och chokladsmoothie

Denna dag har ägnats åt att fylla i en massa viktiga blanketter, söka jobb, besöka banken
och skicka iväg de viktiga blanketterna och handlat.
Hade egentligen en tid hos psykologen idag med men jag sköt fram den till nästa vecka.
Orkade inte gå dit idag.
Gjorde mig istället en banan- och chokladsmoothie och kollade på rena rama rolf.
~
Till denna smoothie använde jag en banan, ett par teskedar oboy och lite lättyoughurt.

emina duso.

-> EMINA, EMINA, EMINA, EMINA, EMINA, EMINA <-
She likes to entertain and her name is emina!
Emina är i bosnien nu och hon har ingen marabou.
Så jag tycker ni kan vara snälla och besöka hennes blogg för det.
Och sen då har hon fått ett hjärtankudde av sin pojkvän idag, det har inte jag.
Sååå, känner mig lite halvt forever alone!
Men iallafall, jag saknar Emina, mer och mer för varje dag.

dagens läsare!

Dagens läsare är *trumvirrvel*
Amanda!!!!!!!
Hon gillar broccoli och hennes hobby är att åka tåg med dammsugare!
Och hon har två hundar. Och hon kan åka pulka OCH hon tar väldigt fina bilder.
Så besök hennes blogg, god damn it!

alla hjärtans dag.

Jag har inte riktigt firat denna dag, som alla andra kanske har gjort.
Jag har legat hemma halvsjuk och haft Oskyldigt dömd-marathon.
kommersiellt konstruerat fenomen.
Det är inte en kulturell tradition som har med kärlek att göra utan ett försäljningsjippo som stullit St. Valentin som sitt skyddshelgon
Men igår innan jag åkte hem från min pojkvän så la jag en chokladask under hans kudde
och en lapp där jag önskade honom alla hjärtans dag.
För jag förstod att han skulle ju inte kolla bland kuddarna förän efter midnatt iallafall.
Han tyckte jag var underbar som gjorde så hihi.
Förutom det så satt jag och pysslade ihop ett eget litet kort till mina föräldrar
där jag skrev vad jag kände för dem och så.

hallon- och banansmoothie

Slängde ihop en smoothie nyss!
Testade blanda banan och hallon. Min mamma sa det kommer nog inte funka.
Men jodå det gjorde det. Riktigt gott blev det!
Jag slängde i en och en halv banan, två dl hallon och tre dl vaniljyoghurt,
sen mixade jag det bara lite snabbt med en stavmixer.
Nu ska jag dricka min smoothie och titta på ett nytt avsnitt av Pretty Little Liars!

lark rise to candleford

Jag har börjat följa en ny serie.
Lark rise to Candleford, som är en brittisk kostym-drama serie indelat i 4 säsonger med 10 episoder i varje.
Serien utspelar sig i den lilla byn Lark Rise
och rikare angränsande marknadenstaden Candleford mot slutet av 1800-talet.
Berättelsen handlar om Laura Timmins, en tonårsflicka
som lämnar Lark Rise för att börja ett nytt liv i arbete på postkontoret i den närbelägna staden Candleford.
Av att titta på denna serie får man uppleva kraften av förlantarbete, hantverk,
vänskap, kärlek, rivaler osv. via det bästa och sämsta av tider.
Jag har börjat följa en ny serie.
Lark rise to Candleford, som är en brittisk kostym-drama serie indelat i 4 säsonger med 10 episoder i varje.
Serien utspelar sig i den lilla byn Lark Rise
och rikare angränsande marknadenstaden Candleford mot slutet av 1800-talet.
Berättelsen handlar om Laura Timmins, en tonårsflicka
som lämnar Lark Rise för att börja ett nytt liv i arbete på postkontoret i den närbelägna staden Candleford.
Av att titta på denna serie får man uppleva kraften av förlantarbete, hantverk,
vänskap, kärlek, rivaler osv. via det bästa och sämsta av tider.


 


myskväll!

Just nu står min gospojke i köket och diskar.
Och jag sitter i soffan med datorn och latar mig!
Vi skulle egentligen på fest ikväll, hos Robins kompis, men festen blev inställd på grund av sjukdom.
Så istället blir det en hemmakväll, precis som igår.
Ska strax gå och handla. Tänkte laga lite kyckling med potatiskrocketter och beasås.
Och efter det ska vi baka kladdkakemuffins, mums!

färgat håret


prince charming

Jag är gärna ingen människa som visar sig kärleksfull och mesig.
Och som visar känslor och trams.
Men jag måste bara säga att Robin är den bästa kille jag nånsin har träffat.
Han är helt underbar är han!

dags för fredagsmys!

Idag är det fredag, för er som har missat det!
Och det betyder att jag ska ha fredagsmys med min pojkvän!
Vi ska laga tacos och mysa framför någon film.
Kanske spela lite league of legends och modern warfare hehe.
Men nu ska jag sätta på ett nytt avsnitt av the vampire diaries!
~
Det är något formidabelt med "bad guys".
Jag har faktiskt börjat gilla den där Klaus alltså.

herrskap & tjänstefolk

Hej godingar!
Har nästan precis kommit ur duschen så just nu sitter jag i köket med ett glas oboy
och kollar runt lite på nätet.
Jag är seg och trött i hela huvudet, har varit det hela vintern.
Men det är tydligen helt vanligt att man blir det,
när det är mörkare så bildar kroppen mer av sitt "sömnmedel" melatonin.
Det är någon körtel i vår hjärna som tolkar ljuset till vår dygnsrytm.
Nästan som en liten sovklocka.
Samma sak med depressioner.
Vet ni hur vanligt det är med depressioner under vinterhalvåret?!
Mycket vanligt.
~
Jaja, slutpratat om det!
Ikväll ska jag hem till min pojkvän och gosa lite.
Vi ska baka kladdkaka och förmodligen kolla på film.
Blir nog en av final destination-filmerna, om jag får välja! ^^
Men nu, ska jag mysa ner mig i soffan och kolla på herrskap och tjänstefolk!
Jag gillar kostymfilmer/serier.

Fler foton från idag.


Foton

Lekt lite med kameran idag.

the shimmer in your eyes just makes me know

Like a sign, like a dream
You're my Amaranthine
You are all I needed, believe me
like we drift in a stream
your beauty serene there's nothing else
in line I ever need my dream,
Amaranthine

Ny blogg!


Har skaffat en ny blogg eftersom
förra har jag använt sen 2008,
så jag kände att det behövdes liteförnying nu.